In primul rand, care sunt platformele EV disponibile international:
1. Renault - seria ZE (Zero Emission), cu sistemul de schimbat bateria Better Place si un spot de promovare foarte bine realizat:
In seria ZE sunt 4 modele:
- Fluence ZE
- motor electric 70 kW
- baterie Li-Ion 22 kWh, greutate 250 kg
- pret: de la 21.300 Euro fara TVA, incluzand si un ajutor de stat de 5.000 Euro
- pret chirie baterie: de la 79 Euro/luna, in functie de abonament.
- disponibilitate 2011: Israel si Danemarca
- alimentare 3 metode:
- 6-8 ore la 220V
- 30 minute la 400V
- 3 minute la statii de schimbat bateria QuickDrop
- Kangoo Express ZE
- motor electric 44 kW
- baterie Li-Ion 22 kWh, greutate 250 kg
- pret: de la 15.000 Euro fara TVA, incluzand si un ajutor de stat de 5.000 Euro
- pret chirie baterie: de la 72 Euro/luna, in functie de abonament.
- disponibilitate 2011: Europa
- alimentare 2 metode:
- 6-8 ore la 220V
- 30 minute la 400V pentru 80%
- Twizy (2011) si ZOE (2012) destinate utilizarii urbane.
- motor electric CA 80 kW
- baterie Li-Ion 24 kWh
- pret: de la 31.000 Euro in Franta, 30.000 Euro in Spania
- viteza maxima: 145 km/h
- incarcare: 7 ore la 220V
- disponibilitate 2011: SUA, Japonia si Europa (limitat)
- motor electric 49 kW
- baterie Li-Ion 16 kWh
- pret: de la 36.640 Euro in Romania.
- viteza maxima: 130 km/h
- autonomie estimata 150 km
- incarcare: intre 6 si 8 ore la 220V
- disponibilitate 2011: Europa (si Romania!), Asia, Canada
Nu am abordat modele de genul Tesla sau vehicule electrice exclusiviste sau fara o strategie de implementare la nivel global, cu alte cuvinte cele care nu sunt destinate publicului larg.
Din modelele de mai sus, singurul disponibil acum in Romania este Mitsubishi i-MiEV, la un pret destul de piperat pentru o masina de oras si o lipsa acuta a unui minim de infrastructura pentru incarcare.
Sunt sigur ca strategia de intrare pe pietele din Europa de Est a modelelor mai sus mentionate nu vizeaza Romania pentru urmatorii 3 ani minim, in afara de cei de la Mitsubishi. Motivul principal este puterea de cumparare redusa si piata in scadere pentru autoturisme noi.
In concluzie: cine vrea vehicul electric in 2011, ori cumpara un i-MiEV ori isi converteste pe cont propriu masina in vehicul electric.
Va astept cu pareri!
Pana data viitoare va salut si va chem la EVanghelizarea Romaniei!!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu