Google Website Translator Gadget

marți, 6 septembrie 2011

Transport curat in Romania, astazi

Sa vedem care e situatia oportunitatilor de tranzitie la un transport rutier curat in Romania, in anul 2011.
In primul rand, care sunt platformele EV disponibile international:

1. Renault - seria ZE (Zero Emission), cu sistemul de schimbat bateria Better Place si un spot de promovare foarte bine realizat:


In seria ZE sunt 4 modele:
    • Fluence ZE
      • motor electric 70 kW
      • baterie Li-Ion 22 kWh, greutate 250 kg
      • pret: de la 21.300 Euro fara TVA, incluzand si un ajutor de stat de 5.000 Euro
      • pret chirie baterie: de la 79 Euro/luna, in functie de abonament.
      • disponibilitate 2011: Israel si Danemarca
      • alimentare 3 metode:
        • 6-8 ore la 220V
        • 30 minute la 400V
        • 3 minute la statii de schimbat bateria QuickDrop
    • Kangoo Express ZE
      • motor electric 44 kW
      • baterie Li-Ion 22 kWh, greutate 250 kg
      • pret: de la 15.000 Euro fara TVA, incluzand si un ajutor de stat de 5.000 Euro
      • pret chirie baterie: de la 72 Euro/luna, in functie de abonament.
      • disponibilitate 2011: Europa
      • alimentare 2 metode:
        • 6-8 ore la 220V
        • 30 minute la 400V pentru 80%
    • Twizy (2011) si ZOE (2012) destinate utilizarii urbane.
2. Nissan Leaf
    • motor electric CA 80 kW
    • baterie Li-Ion 24 kWh
    • pret: de la 31.000 Euro in Franta, 30.000 Euro in Spania
    • viteza maxima: 145 km/h
    • incarcare: 7 ore la 220V
    • disponibilitate 2011: SUA, Japonia si Europa (limitat)
3. Mitsubishi i-MiEV
    • motor electric 49 kW
    • baterie Li-Ion 16 kWh
    • pret: de la 36.640 Euro in Romania.
    • viteza maxima: 130 km/h
    • autonomie estimata 150 km
    • incarcare: intre 6 si 8 ore la 220V
    • disponibilitate 2011: Europa (si Romania!), Asia, Canada
4. Chevrolet Volt - este defapt un hibrid, cu doar 35 mile (aproximativ 56 km) autonomie pe sistem electric. Are un generator electric pe benzina care alimenteaza bateria in momentul in care aceasta e consumata. Dureaza aproximativ 10 ore sa alimentezi bateria de la o priza de 110V (SUA). Mai multe detalii pe site-ul Chevrolet. Momentan acest model e disponibil doar in SUA.

Nu am abordat modele de genul Tesla sau vehicule electrice exclusiviste sau fara o strategie de implementare la nivel global, cu alte cuvinte cele care nu sunt destinate publicului larg.
Din modelele de mai sus, singurul disponibil acum in Romania este Mitsubishi i-MiEV, la un pret destul de piperat pentru o masina de oras si o lipsa acuta a unui minim de infrastructura pentru incarcare.

Sunt sigur ca strategia de intrare pe pietele din Europa de Est a modelelor mai sus mentionate nu vizeaza Romania pentru urmatorii 3 ani minim, in afara de cei de la Mitsubishi. Motivul principal este puterea de cumparare redusa si piata in scadere pentru autoturisme noi.

In concluzie: cine vrea vehicul electric in 2011, ori cumpara un i-MiEV ori isi converteste pe cont propriu masina in vehicul electric.

Va astept cu pareri!
Pana data viitoare va salut si va chem la EVanghelizarea Romaniei!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu