Google Website Translator Gadget

luni, 23 aprilie 2012

Cu pași mici dar vine infrastructura


Astăzi au intrat pe canalele de știri informații proaspete despre planurile de dezvoltare a infrastructurii pentru vehicule electrice in România. Vestea bună e că lucrurile se mișcă în direcția bună, vestea proastă e că se mișcă prea încet.

Intr-unul din articole se menționează că reducerea costurilor cu combustibilul poate să fie de 6 ori față de o mașină diesel, în favoarea vehiculelor electrice. Cred totuși că o astfel de reducere nu va fi atinsă în primii ani de la introducerea pe piață a vehiculelor electrice. Inițial trebuie amortizate costurile de cercetare și dezvoltare, acest aspect depinzând în mod direct de nivelul vânzărilor de vehicule electrice.

Până când infrastructura de încărcare, în special cea de schimbat bateriile, nu va intra pe piață agresiv și la scară mare, va exista în continuare vechea poveste cu oul și găina: cea fost mai întâi? Vehiculele electrice sau infrastructura? Producătorii de mașini vor spune că trebuie să fie infrastructura ca să poată ei să vândă mașinile, iar dezvoltatorii de infrastructură vor impune un număr minim de vehicule ca să renteze investiția în infrastructură.

Ce e clar, din articolele de azi, e că Renault și Schneider Electric vor domina această piață în proces de creare. Cel puțin lucrează împreună și au experiența colaborării din vestul Europei (ex: Franța).

Vezi unul din articole aici. Mi s-a părut cel mai bine documentat și realist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu